Projekto „EdTech“ rezultatai: kompetencijos, auditorijos, skaitmeninės mokymosi priemonės
Šiuolaikinės studijos neatsiejamos nuo aukštojo mokslo turinio virtualioje erdvėje. Daugybė studijų šaltinių, metodų, kitų mokymosi galimybių esama internete. Atliepiant šiandieninio besimokančiojo poreikius, pasitelkiant skaitmenines kolegijos dėstytojų kompetencijas projekto „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“ metu šiais studijų metais sukurtos ir aprobuotos 28 skaitmeninės mokymosi priemonės (SMP), t. y. suskaitmeninti 28 dalykai.
Nuo 1 iki 6 dalykų suskaitmeninta 15-oje studijų programų, t. y. Automatikos ir elektros inžinerija, Autotransporto elektronika, Bendrosios praktikos slauga, Apskaita, Gamybos inžinerija, Informacijos valdymas, Informacinių sistemų technologija, Įmonių ir įstaigų vadyba, Kineziterapija, Kosmetologija, Multimedijos technologijos, Organizacijos komunikacija ir rinkodara, Programų sistemos, Socialinis darbas, Statyba.
Sukurtos SMP patalpintos virtualioje mokymosi aplinkoje „Moodle“. Kiekvienoje iš jų pateikta didžioji dalis dalyko metodinės medžiagos (tekstinės, vaizdinės, garsinės), gausu praktinių užduočių, testų pasitikrinimui, įsivertinimui. Tai ne vien studijų medžiagos talpykla, bet ir įgalinimas aktyviai mokytis: į tekstus ir vaizdo įrašus integruoti savitikros klausimai, leidžiantys būti įsitraukusiam kiekviename mokymosi etape. Patogiai pateikta papildoma medžiaga – skaitmeniniai leidiniai, vaizdo įrašai, studijoms reikalingos interneto svetainės.
Šios SMP galės būti naudojamos ir tiesiogiai auditorinio darbo metu, ir norint papildomai savarankiškai pasimokyti, ir ruošiantis seminarui, darbui grupėse. Studentas galės rinktis, ar kartoti, įtvirtinti žinias virtualioje aplinkoje „Moodle“, ar parsisiųsti jam aktualią medžiagą į savo įrenginį. Dalies paskaitų ar pateiktų tekstų garso įrašai palengvins mokymąsi ne tik silpnesnio regėjimo studentams, tačiau pravers ir kitiems, tausojantiems savo sveikatą dėl per dažno kompiuterio naudojimo; dalies besimokančiųjų girdimoji atmintis stipresnė nei regimoji, taigi bus daugiau mokymosi komforto studijų laikotarpiu.
Kolegijoje jau kiek daugiau nei dešimtmetį yra kuriami ir virtualioje aplinkoje talpinami kursai, padedantys efektyviau studijuoti. Būtent ši patirtis ir naujos skaitmeninės kompetencijos įgalino kilstelėti kokybės kartelę ir sukurti naujų, šiuolaikiškesnių skaitmeninių mokymosi priemonių. Ateinančiais studijų metais planuojama sukurti dar daugiau, studijos taps dar patrauklesnės.
Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“ skirtas skatinti švietimo inovacijų, grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijoms kurti ir bandyti ugdymo įstaigose, konsultacijoms teikti pasitelkiant technologijų žinių turinčius ir su sukurtomis priemonėmis gebančius dirbti mokytojus inovatorius ir ekspertus, kurie teiks pagalbą švietimo įstaigoms ir pedagogams, susiduriantiems su sunkumais naudojantis technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais.
Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija“ įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.