Tarptautinė komanda siekia skaitmeninių kompetencijų plėtojimo

2024-02-20

Penkios Europos aukštosios mokyklos nuo 2022 m. spalio iki 2025 m. kovo mėn. įgyvendina projektą „FTDCHE – Fostering the Transversal Digital Competences in Higher Education“, kuriuo skatina skaitmeninių kompetencijų plėtojimą aukštajame moksle.

Projekto koordinatorius – Malagos universitetas (Ispanija), partneriai: Bukarešto politechnikos universitetas (Rumunija), Primorskos universitetas (Slovėnija), Šiaulių valstybinė kolegija (Lietuva) ir UCLL Taikomųjų mokslų universitetas (Belgija).

Projekto veiklos jau įpusėjo. Įvyko du projekto komandos susitikimai partnerių šalyse – Rumunijoje ir Ispanijoje, balandžio mėnesį toks susitikimas vyks Belgijoje, rudenį – Lietuvoje. Intensyviai tarpusavyje bendradarbiaujant rengiama bendra mokymo programa, skaitmeninių kompetencijų ugdymo(si) metodika, virtualioje mokymosi aplinkoje kuriamas nuotolinio mokymo(si) kursas, paremtas Europos skaitmeninės kompetencijos programa „DigComp“. Ši programa aprėpia penkis skaitmeninės kompetencijos sandaros komponentus – informacinį ir duomenų raštingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, skaitmeninio turinio kūrimą, saugumą, problemų sprendimą – atitinkamai kiekvienam iš jų kuriama mokymo(si) medžiaga virtualioje mokymosi aplinkoje „Moodle“. Taip pat kuriama nauja mokymosi platforma „Sollertia“, skirta skaitmeniniams įgūdžiams aukštajame moksle skatinti.

Skaitmeninė kompetencija nėra aktuali vien tik dirbantiems IT srityje. Ji tapo neatsiejama mokymosi, bet kurios profesijos, kitokio užimtumo, visuomeninės veiklos, asmeninio gyvenimo dalis.

Numatoma, kad šio projekto rezultatais – mokymo(si) priemonėmis ir aplinkomis – galės naudotis ne tik aukštųjų mokyklų studentai, bet ir įvairių kvalifikacijų specialistai, mažos ir vidutinio dydžio įmonės – visi, kam aukštesni skaitmeniniai įgūdžiai reikalingi prisitaikant prie darbo rinkos reikalavimų, susijusių su naujais IKT metodais ir priemonėmis.

     


Atgal